MAİL: Oyuncueposta@gmail.com - FACEBOOK: 724 Oyuncu - TWİTTER: Yokuz anam. Harikalar Tic. teması. Blogger tarafından desteklenmektedir.

29 Aralık 2011 Perşembe

İNCELEME: I AM PLAYR


Akıllara hemen FB taraftarının Mateja Kezman'a Are you player? Are you player? diye
saldırdığı görüntüler gelse de, I AM PLAYR Facebook'ta ücretsiz oynadığımız yeni oyunumuz.

Oyun endüstrisinin gittiği yeni yön, oyuncunun kendini ara videolar ve sinematik geçişlerde izleyip filmin içinde hissetmesi, karakterine daha çok bağlanması, bir nevi film oynama yönünde. Spor oyunlarının gittiği yön ise, sporcu hayat simulasyonu günlük hayatı RPG gibi yaşamak yönünde. NBA, FİFA PES kariyer modlarında hatta bilhassa NSS de bolca bunu görüyoruz.


İşte IAP bize yıldız bir golcünün hayatını yaşama imkanı veren We R Interactive firmasının yeni oyunu. Oyunu başında İngiltere Championship liginin müzmin orta sıra takımlarından River Park FC'nin altyapıdan yetişme genç golcü adayı olarak ilk profesyonel kontratımıza imza atarak başlıyoruz. Her hafta alacağımız maaş, forma giyme ve gol bonuslarımız genç bir oyuncunun dudağını uçuklatacak cinste olmasa da, gayet yeterli.



Forvetteki Partnerimiz Danny Deans, namı diğer "Deano", River PArk F.C. nin efsane kaptanı. Futbol hayatının son baharına gelmiş olsada R.P.F.C'yi tek başına ayakta tutmaya çalışıyor. Taraftarlar ise Deano'ya ultra-profesyonel yaşam tarzı sayesinde yıllardır kaybetmediği istikrarı yüzünden resmen tapıyor. Kaptan bizim gibi parlayıp sönen onlarca genç oyuncu gördüğünden forma bulmaya başlayıp, ilk gollerimizi attığımız haftalarda bize, "Daha futbolcu falan olmadın, havalanma hemen genç, iki dakka adam ol!" şeklinde yaklaşıyor. Hatta bizi acımadan tüm takım önünde güzelce fırçalamaktan bile çekinmiyor. Spoiler verip oyununuzun zevkini kaçırmamak için detaya inmiyorum ama Kaptanın da uğraştığı kendi sorunları var. Size tavsiyem ne ona kendinizi ezdirin, ne de bu gerçek River Park efsanesini kendinize düşman edecek kadar asi olun.


Bir de Billy Laidlaw var tabi. İki üç sene önce ilk parladığı maçlarda herkes onun geleceğin büyük River Park  efsanesi olacağını düşünüyormuş. Daha sonra 2-3 kez milli takıma da seçilince dev klüpler onunla flört etmeye başlamış. Fakat Laidlaw, bu erken bulduğu şöhretin büyüsüne kapılıyor ve kariyerini günden güne çöpe atmaya devam ediyor. Biraz oynayıp tanınmaya başlayınca, Billy size takımda ilk dostluk elini uzatan oyuncu. Kampa kadın getirmek bunda, her maçtan sonra yıkılana kadar içip antrenmanda uyumak bunda. Tabi eğer bu yetenekli  ama disiplinsiz oyun kurucu ile dostluğu ilerletip beraber takılmayı seçerseniz, (ki gayet kolay çünkü kendisi baya sıcak kanlı bi kardeşimiz) sizi gayet güzel ortamlara sokuyor. ( mankenlerle ve manken gibi hatunlarla tanışmak, bir futbolcu olmanın nimetlerini dibine kadar sömürmek için Billy'le gezin.)


Teknik direktör boş adam değil, yılların kurt hocası, hep gençlere şans vermeyi seven biri olmuş ama daha önce oynayan çocuklar onu hep mahcup ettiğinden gözünde öyle sınırsız krediniz olduğunu sanmayın. Biraz formunuz düşsün hemen söylenmeye başlamıyor ama o ters ters bakışlar, devre arası laf sokmalar, kendinize çeki düzen vermezseniz neyin geldiğinin mesajını vermeye yetiyor.



Bunlar dışında oyunda benim gördüğüm üç bayan var. Biri çocukluktan beri beraber olduğunuz kız arkaşınız, diğeri ünlü ve seksi bir süpermodel (takım lig tablosunun yukarılarında değilse kaçacak), üçüncü ise klüpteki sağlık görevlisi. (üçüncünün kaptanla beraber sakladığı bir sır var.)

Yapımcılar oyun dünyasını daha gerçek, yaşayan bir dünya yapmak için masraftan kaçınmamış. River Park aşığı bir taratarın  Video blogu, ve gazetelere ek olarak, BBC deki haftalık Goal Mouth programını eski milli oyuncular Lee Dixon ve Andy Townsend'e sundurmuşlar. Ayrıca oyunun ünlü kontenjanında Aaron Lennon ve Theo Walcott'da var. (sürprizlere hep hazır olun. Az önce Gary Mcallister geldi.)



Bunun dışında menajer seçimi vs. gibi seçimler hepsi kaliteli oyunculuklar eşliğinde gerçekten zengin bir deneyim sunuyor.

Şimdi oyunun motoruna gelirsek maç ve antrenmanları Point Of View denilen, FPS açısından oynuyoruz. Maçların güzelliği bize tam bir golcü gibi hissettirmeyi başarması. Bazen çok güzel paslar alıyoruz ve bize topu kaleye yuvarlamak kalıyor. Bazen de kendi pozisyonumuzu yaratmamız, zor golleri atmamız gerekiyor. Ama sonuçta maçlarda elimize geçen genelde 2-3 gollük pozisyon olduğundan, biraz stres sahibi oluyoruz. 93.Dkda 1-0 gerideyken penaltı atmak dizleri titretebiliyor.

Antrenmanlar, Shooting, Tackling, Dribbling, ve Passing yeteneklerini geliştirmeye yönelik. Challange'lar ve Achievement'larla zenginleştirilmiş. Oynarken hiç sıkmıyor.

Nike oyuna sponsor olmuş ve satın alabileceğimiz kramponlar, malzemeler eklemiş.

Sonuçta benim 10 haftalık I AM PLAYER kariyerimden izlenimlerim gayet olumlu. Facebook'taki diğer oyunlardaki arkadaş ekleme, ve sürekli onlardan birşey toplama zorunluluğunun olmaması gözümde zaten diğerlerinden 1 adım önde olan oyuna bir artı daha ekliyor.(Ama arkadaşları ekleyip onlarla yarışıp kimin daha değerli ve başarılı bir oyuncu olduğunu görmek zevkli.)

Son söz olarak bu oyunu tek cümleyle "Yeni nesil New Star Soccer" diye etiketliyorum ve yazımı bitiriyorum.
                                                                                                    Yazan:Ozan Yakut

29 yorum:

Adsız dedi ki...

şimdi hocam bu oyunda liq falan atlamıyoruz değil mi her sezon aynı şey mi yapacağız ? birde bu tar başka önerebileceğin bi oyun mevcut mu acaba ?

Ozan Yakut dedi ki...

Ben sezonu tamamlayacak kadar oynamadım. Yazıda belirttiğim gibi 10-15 maç oynadım. Fakat sezon sonunda premier lige çıkma ve küme düşme ihtimallerinin olduğunu sağda solda okuyorum. Bu tarz oyun sadece New Star Soccer Serisi var. Fifa ve Pes 12'nin kariyer modlarını oynamadım. Ne kadar tatmin edicidir, oynayanlar yazarsa bende bilgilenirim.

ASiZ dedi ki...

Pes ve fifa serisinin futbol kariyer modları kesinlikle daha tatmin edici. Zaten uzun süren bir oyun günlüğü olusturmak için 15 dakikada 1 enerji puanı kazanıyorsunuz. Şimdi 7inci seviye bir antrenmanın 10 enerji ettiğini düşünün... 1 antrenman için 150 dakka beklemek gerekiyor. İleriki seviyelerde cok önemli maçlar için sadece MATCH FITNESS kazanmak uğruna 2-3 gün beklemek çok can sıkıyor. Devamlılığı olmayan bir oyun. Ayrıca video bugları cok yüksek. Özellikle çıktığından beri 1 miss bug devam etmekte. Şöyle oluyor: Story modla devam ettiğiniz oyunda maçta ilk yarı finalinde yenilmekteyken araya menejerin konusması girmesi gerekirken çat diye bir taraftarın yayınladığı video giriyor , sonra maç sonunda ilk yarı sonucu girmesi gireken videoyu görüyorsunuz. Bu da size 1 video geriden gitme zorunluluğunu sunarak çok can sıkıyor. Yalnız farklı bir yapım, bunların PC oyunlarını da görmek lazım...

Adsız dedi ki...

evet bu tur oyunları pc oyunları olması gerekır 2.side bu tur oyunlarda facebook alt yapısı olmaması lazım kullanıcı kaybedıyorlar ve enerjı dıye bır sey var sıkıntı yaratıyor eğer elımde olsa oyunun facebook altyapısını kaldırırım mıllet oyuna para yaıtramıyor ve doğru duzgun oynayamıyor oyunda enerjı ve faceebok alt yapılı hemen hemen dunya capında bır oyun olur .

Adsız dedi ki...

kardeş şimdi bende ı am playr oynuyomda laidlaw ın menajeri mi ne bana bi şeyler sundu vip bölümüne git var bide t90 deneme var t90 denemeyi seçtim natalia bölümü kalktımı acil cevap ver ozan kardeş

Ozan Yakut dedi ki...

hatırladığım kadarıyla menajer seçiminde deans'in ya da laidlaw'ın menajeriyle çalışmayı seçiyorduk. ben deans'ın menajerini seçtim pek bi hayrını da görmedim. laidlawınkini seçtiysen iyi yapmışsın bence. natalia'nın menajer seçimiyle alakası yok. sarıkızı tercih etmezsen natalia biyere gitmez.

Adsız dedi ki...

Ya ben bşy sorucam kardeş bu maçlar kaç saatte bir yapılıyo ? Çok sıkılıyorum maçlar başlamaynca. Yoksa maçları başlatmak için görev tarzı şeyler mi yapcaZ ?

Ozan Yakut dedi ki...

yukarda maç formu kısmı antrenman yaptıkça doluyor. tam dolunca maça hazır oluyosun.

Adsız dedi ki...

kardeş yaşımızı nasıl öğrinicez

Unknown dedi ki...

ya arkadaş bu oyun için enerji hilesi yapılması gerekiyor antrenman hileleri var ama puan hileleride mevcut fakat şu enerji hilesine bir el atan yokmu be vallahi helal olsun ı am playr kimse çözemedi

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar 3. sezonum, 22 enerjiyle 2 maç yapabiliyorum. ilerleyen zamanlarda yedek maç formu depo ediyorsunuz zaten (hergün oyuna girme şartıyla)
henüz ligde şampiyonluk yaşayamadık ilk iki sezonda 4. bitirdim.
Daha iyi bir pozisyonda bitirince elbetteki bişeyler oluyordur. Fakat ortalama gidiyorsa performansınız, tabi takımın performansıda önemli, ne yapsanızda olmuyor. Menejer olarak muhakkak Laidlaw'in menejerini seçin.
Kız seçimine gelince, Natalia (manken) seçerseniz sezon sonu iyi bir yerde bitirmezse takım ligi terk ediliyorsunuz(hala aşk acısı çekiyorum :p ) Kelly'i seçmekte fayda var.
Ve son gerçek, ilerledikçe rutine baglıyor. yeni hiçbirşey yok. İlk sezon telefonunuz susmazken artık arkadaşlarınız bile mesaj atmıyor.
Bilginize.

Adsız dedi ki...

Son not: Lig yükselme ya da düşme yok.
3 Sezondur oynadıgım takımlar hala aynı :) ilk sezon Leeds lider bitirdi hala alt ligde, 2. sezon chester bitirdi hala aynı ligde :)
Diyeceğim o ki, PC'de bir menejerlik oyunu ya da PES,FIFA kariyerleri daha tatmin edici olacaktır.

Rifat deniz dedi ki...

Evet arkadaşlar 3. sezondayım 1117 maç yaptım 155 gol attım kız arkadaş olarak kellyi seçtim herkezin dediği gibi ilk 2 sezon çok güzel mesajlar,videolar barlar karı kız falan süper ancak 2. sezonun sonlarıyla başlayan bi monotonluk en son 50 maçımda falan mesaj gelmişti hala 2. sözleşmeyi imzalamadım yine iyi oynamanızla alkalı olarak 2. sezonun sonlarında nike ile sözleşme imzaladım o gün bu gündür sadece antreman maç başka hiç bişey yok videoları ezberledim artık.ligdeş düşme çıkma yok 2. ssezonu2. bitirdim şimdi 3. 118 maça çıkıyorum 6 puan oarkla 1 inciyim şampion olunca farklı şeyler bekliyorum.bi zamandan sonra enerji sorunu kalmıyo gilette ile sözleşme yaptım yedek maç formu veriyor ordaki görevleri yapıyorsun iyileşiyor şimdilik bu kadar sormak isteyen arkaşlara önerilerim olur.

Vasif Əlibəyli - Fikir Otağım dedi ki...

Rıfat kardeş Gilette ile nasıl sözleşme imzaladın? ben imzalamk istedim ama hata veriyor. youtube-e bağlanıyor.

Adsız dedi ki...

ben oyuna bağlanıyorum ama oyun bisüresonra donuyor çok hoşuma gitti ama oynayamıyorum devamlı donuyo hata veriyor baştan başlatmam gerekiyor sayfayı bana yardımcı olacak kimse varı yaaa

Adsız dedi ki...

beyler bende artık sut dengesi die bişe kalmadı.adam antrenmanlarda kendi vuruo yani ben yeşilde bırakamıorum direk yarıdan fazla dolduruyo.bunu nasıl düzeltebilicez acaba bilgisi olan warmı

Adsız dedi ki...

merhaba arkadaşlar bende faceden ı am playr oynuyom antremanlarda çok iyi vuruşlar yapıyom maçta tak diye takılıom gol atamıyom acaba beni as takımdan atarlarmı
takımın müdürü hep fırçalıyo ondan dolayı birşey olumru
lütfen cevap yazın

Adsız dedi ki...

şampiyon oldum ama hiçbişe olmadı :D hala aynı videolar.4 gol atınca klasik hattrick videosu falan çıkıyor.oyun kurgu güzel ama devamı yk.lig falan atlansa güzel olurmuş.maçta gol atamayan arkadaş biraz ugraşmak gerekiyor.çatala nişan al.gerekirse falso kullan.

Unknown dedi ki...

baylar ben hep disiplinli davrandım hiçbirşeye gitmedim ve bna kelly yada nataliyi seçme hakkıda verilmedi ve hatta ve hatta kely bna msj atmaz oldu ortada hiçbirşey yokken neden böyle oldu hep böylemi olacak biri ltfen açıklasın....

Adsız dedi ki...

arkadaşlar 5 sezonu tamamladım 20. seviyeyim sıkılmaya başladım çünkü herdönem aynı şeyleri yasıyoruz ama oyundu şunu farkkettım daha iyi olması için bence 1. olmalısınız bakalım bu sezon 1. olabilicekmiyim :)

Adsız dedi ki...

arkadaşlar maçta bana normalde 3 bilemedim en azından 2 tane pozisyon verilirdi son maçım 1 kere girdim oda serbest vuruştu acaba takım arkadaşlarım antrenmanda kötü olduğum için mi pas vermedi yardım edin lütfen

Unknown dedi ki...

Biraz geride kaldım oyun için ama şunu sormam lazım:
seviye atladıktan sonra ayakkabıları hiç almadım alınca diğerleri gibi 10 deneme hakkı olarak mı geliyo yoksa bizim mi oluyor?
(Bu arada facebooktan deil sitesinden oynuyorum.Bi farkı varsa...)

Unknown dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Unknown dedi ki...

yaa arkadaşlar bana antreman ve puan hieleri nasıl oluyor açıklarmısınız lütfen...

Unknown dedi ki...

arkadaşlar bana ı am playr ın antreman ve puan hilelerini nasıl yapacağımı öğretirmisiniz lütfen...

Adsız dedi ki...

arkadaslar benim antremanlar bitti hepsi altin kupa oldu ne yapicam bundan sonra acil cvpp

Adsız dedi ki...

arkadaslar tum antremanlarım bitti artik ne yapcam yardim lütfen

Adsız dedi ki...

beyler o gıllette varya komple bitirdim 4.5. sezon bılmıyorum artık 500 e yakın golum var ama bir yerden sonra hiç birşey olmuyor ve olmayacakta bilginize... bir sezon sampiyon bıtırdım guzel bı sevınc vıdeosu okadar baska bısı de yok..

Adsız dedi ki...

beyler tam indir.comdan chestere transfer oldum facede olunmuyo