MAİL: Oyuncueposta@gmail.com - FACEBOOK: 724 Oyuncu - TWİTTER: Yokuz anam. Harikalar Tic. teması. Blogger tarafından desteklenmektedir.

22 Şubat 2012 Çarşamba

İNCELEME: DAVİD DOUİLLET JUDO


PC'deki buruna göze yumruk vurma açlığı

Öncelikle neden bu oyunu oynadım onu bi deyim. PS ve Xbox kullanıcılarını kıskandığım bir konu varsa, o da fena dövüş oyuları. Öyle Pc'deki Street Fighter'lar, Tekken'ler değil bahsettiğim. Fight Night'lar, UFC'ler, ağzımın salyasını akıtıyo yıllardır. Aslıda niyetim şöyle iyi bi boks oyunu oyamaktı, şöyle kariyer yapılanından. Ama PC'ye çıkan son iyi boks oyunu 13 yaşında oyadığım 4D boxig olunca, mecbur alternatif aradım. İstemesemde Judo'ya geldim. Neden istemeden dedim? Çükü Judo kötü anıları çağrıştırıyo.



Yetimlerin silahı Judo

Şimdi efendim, bendeki bu judo travmasını anlayabilmeniz için sizi çocukluğumun tekme tokat yıllarına davet ediyorum. 6 yaşımdan 10-11 yaşıma kadar okuduğum ilkokul öyle bi yerdi ki, sanırsınız Şangay Beyaz Lotus Ninja Meslek Lisesi. Her teneffüs arasında birbirine tekme tokat girişenler mi ararsın, okula elinde mınçıka sallayarak gelenler mi, Duvarda 5erli gruplar halinde uçan tekme tekiğini mükemmelleştirmeye çalışanlar mı. İnanın bana fazlası var eksiği yok. Derslerde, okul koridorlarıdan Bruce Lee çığlıkları duyulan bi yer işte abartısız. Tabi bu düzende var olmak için ben de çok çalıştım, yastık yorgandan kum torbalarına saatlerce vurmalar, her karate filminin her hareketini ezberlemeler, sonra okulda her boş saniyede dövüş dövüş dövüş..

Yıllar geçtikçe tekiğimi olgunlaştırıyodum. Okulda sayılı 3-5 ustadan biri olmuştum. Artık yaşımızın da verdiği olgulukla (sanki 50 mınako) kopil kopil ortalarda dövüşmüyoduk, Mortal Kombat gibi, okulun her köşesinden çağırılmış ustalar her gün okul çıkışı turnuva yapıyor, pantolonlar gömlekler yırtılana kadar dövüşüyoduk. Kötürüm kalma pahasına Van Dam gibi bacak açıyordum, formumun zirvesindeydim. Tabi bi de meşhur okulun siyah kuşağı vardı. Turnuvayı kazanan o gece kuşağı eve götürür, yarınki turuvaya kadar embesil gibi önlüğüne bağlar gururla taşırdı.

Eyse efendim dediğim gibi en formda zamanlarımdı Kara kuşağı 3-4 gündür kaybetmemiştim. Bir gün biz turnuvaya başlayacakken, baktık alt sınıflardan bi tip böyle tekinsiz tekinsiz bize doğru seyirtiyo. Geldi bugün ben de dövüşecem dedi. Dedik adın ne? Hüseyin Yetim'miş adı. Boy desen belimize anca geliyo piç kurusu. Bizim ustalardan biri bi tokat vuruyim dedi, böyle Shinobi gibi, Zaitochi gibi bi hareket yaptı bu, çocuğu elini kıvırdı. Baktım iş ciddi, şampiyon olarak bırakın dedim ben alıyım ifadesini. Böyle yılan tekniklerinden vuruyom olmuyo, kaplan tekniklerinden vuruyom olmuyo, dövüş öyle uzadı ki, bahçenin bi ucundan öbürüne varmışız, kum havuzunun oraya. Dedim böyle olmuyo, yarım kadar bişey bu, kuru götlü falan, dedim bi tutup kaldırıp kumlara gömiyim bare şunu, o an judo'yla tanışmıştım millet, koskoca şampiyonun kafasını kuma gömüp beliden kuşağını aldı judocu Yetim. Başka isteyen var mı dedi, bütün ustalar yok dedi.. Sonra günler geçti efendim, neyse...



Oyuna girelim artık

David Douillet Judo'la girince önce tutoriala bi baktım. Gayet güzel ve öğretici. David efendi, öğrecisiymişsin gibi birebir gösteriyo hareketleri, çalıştırıyo, arada judonun felsefesini anlatıyo, rakibine selam vermeyi unutma çekirge falan diyo. Sonunda peki hoca bana bi iki numara daha göster derseniz de kitabunğuskerün diyo yere çalıp mezu ediyo sizi.

Hocadan dersimi aldıktan sonra yarattım karakterimi. Yaratmak dediysem de oyudaki 8 adamdan birinin ismini değiştirip, statlara veya tekniklere puan dağıtıyoruz. Statlar klasik Strength Stamina Speed Timing vs.. Teknikler de judo hareketleri 35-40 tane var. Bunlara XP bastıkça harekette uzmanlaşıyoruz.

Karakteri yarattıktan sonra turnuvalara giriyoruz. Dan atladıkça, küçük turnuvalardan, ulusal liglere, Düya Şampiyonalarına akıyoruz. Oyunun eksileri turnuvalarda hep aynı belli tiplerle karşılaşmak,
ve Dövüşmek dışında kariyer modunda hiç bir şey olmaması. Biraz para kazanıp harcayabilmek, Ya da ince bir senaryomuz olsaydı oyun şahane olabilirdi. Böyle olunca karı yok kız yok hep Judo hep Judo bi yere kadar oyalıyo.

Karıdan kızdan geçtim, Judoyu Jujitsuyu seçtim

Son olarak şunu söyliyim. Oyunda dövüşmek gerçekten zevkli. Saldırmak yada rakibin saldırısına kontra yapmak eğlenceli. Judo rakibin hareketlerini bozarak yapılan bi spor olduğundan, mesela o bizi düşürmek için üzerimize yüklenirken, bizim de onu çekerek düşürmemize şans veriyo.

Son söz. Bi bakın derim. PC'de ne boks, ne MMA hiçbişey olmadığından, en iyi ve tek seçim bu gibi.

Hiç yorum yok: