MAİL: Oyuncueposta@gmail.com - FACEBOOK: 724 Oyuncu - TWİTTER: Yokuz anam. Harikalar Tic. teması. Blogger tarafından desteklenmektedir.

18 Mart 2012 Pazar

BALDUR'S GATE ENHANCED EDİTİON GELİYOR

Önce haberi vereyim:

BG Enhanced Edition geliyor. Aynı 2D engine' biraz elden geçiriecek, Seslendirmeler aynı şekilde sadece ilk satır. Fakat tüm yan görevlerde tüm diyaloglarda bu ilk satır konuşulacak. Mod yapımına açık bir kod. BG 1-2-TOB birlikte tek oyun gibi sunulacak. Ve oyunculardan gelen reaksiyona göre 3.oyunu yapıp yapmamaya  karar verilecek.
Haber bu kadar, yazının devamında bilgi yok. Tamamen yorumlarım var.


Şimdi konuşmaya başlayayım:

Etrafımdaki çoğu insan gibi ben de çocukluğumu BG serisi ile yaşadım. Tamamen şahsi fikrim, yine o zamanların daha gölgede kalmış oyunu Planescape Torment derinlik açısından kardeşi Baldur'a 100 basar. Fakat BG'i özel kılan yanı, piyasaya çıkışıyla çağ açıp kağ kapamasıdır. BG öncesi RPG'ler FPS görünümlü, (hatta önceleri tık tık ilerlemeliydi, Allahtan sonraları akıcı yürüme moduna geçebildiler) altta yada yanda 4 party member'ın resmi olan, Eye of the Beholder ekolü oyunlardı. BG1 çıkınca CRPG türüne izometrik görüşü getirmiş, çağ atlatmış, ölüyü diriltmişti. 2. oyun ve nefis bitiş TOB ile seri misyonunu tamamlamış efsane olmuş,sahneden çekilmiştir.

Zaten sonrasında RPG'ler yeniden çağ atladı. TPS görünüşe geçildi. Tarihler birbirine çok yakın o yüzden yanılma ihtimalim var ama sanıyorum ilk uygulaması KOTOR du. Ve Jade Empire olsun, Bloodlines olsun, iyi oyunlar oynadık. Benim gözümde Bloodlines CRPG türünün son örneğidir. Bundan sonra tür farklı bir yöne evrilmiş, CRPG bitmiş Action-RPG başlamıştır. Ve türe Action sosu girince, bu gözler 3D grafikli Dragon Age'leri, Mass Effect'leri gördü. (Tamam Kotor, Masquerade ekolu de 3D idi ama kabul edelim DA, ME şatafatından uzak, daha ilkel bir 3d idi onlarınki. O mantıkla Ishtar 3 de 3D bir oyundur, kastedilen farklı.) Bethesda koluna hiç değinmiyorum onlar ezelden beri başka bir yoldaydı zaten.

Fakat bunca evrim geçiren türün problemi, 3D grafikler, full seslendirmeler alanında ilerlerken, içerik alanında sürekli gerilemesi oldu. Tabi şöyle paradokslarla karşılaştılar, "Dragon Age'e Baldur kadar yan görev koyarsak, hepsini seslendirmek, sinematikleri modellemek bilmemne derken, o oyunun yapımı 10 yıl sürecek." O saman seçim şu: Ya içerikten kısmayacaksın belki full seslendirip demolandırmayacaksın, fakat oyuncu oyunun evreninde her köşeden fırlayan hoş ayrıntılarda boğulacak, atmosfer serhoşu olacak. (Örneği Skyrim) Ya da içerikten kırpıp daha lineer, dar bir senaryoyu ustalıkla, sanatçı işi bir sunumla, oyuncunun suratına tokat gibi vurmayı hedefleyeceksin. (Örneği Mass Effect)

Malesef hep içerikten kırpmak durumunda kaldılar. Tepeden 3Dyi bastılar, alttan senaryoyu çektiler. Bu sebepten hala Baldur diyoruz. 640x480 izometrik oynanışa, diyaloğun ilk cümlesini dinleyip kalan 6 paragrafı okumaya bayıldığımızdan değil. Ama görüyorum ki yapımcılar bizi gene götünden anlamış.

Bu dedikodular piyasada ilk dillendirildiği zamanlar ben bir 3D Remake beklemiştim. Çünkü 2D izometrik oynayamam abi. Oyuna ayılsamda bayılsamda, bu gözler daha geçen hafta Mass Effect 3 görmüş, diyaloglarınızı 1 saat okur, zorlarsam 2 saat okur, 3. saatte bu bünye kurdeşen döker. Bana konuşmalarda demo yapmazsanız ben karşıdakinin yüz ifadesini mimiğini artık hayal edemem. 15 sene önce yapıyordum onu. Yada gidip masaüstünde yapıyorum, orda bile GM'a 50 tane soru soruyorum şu nasıl bu neye benziyor diye. Artık çağ dışı bir sunumdan zevk alamam. Ben 20 yıllık oyuncu olarak bunu söylüyorsam, sen 2 yıllık konsol bebesine senaryo olarak bir şaheser de yazsan boşa gider paşam.

Piyasada anlamadığım birşeyler oluyor, önce Wasteland yapıcaz dediler tekrar 80 li yıllarıun motoruyla, şimdi 90ların motoruyla Baldur. Bakın abiler,  siz bana Mass Effect Motoruyla Planescape Torment Remake'i yapın. Ben de yemin ediyorum onu 8 kere bitirecem ve zirvede bırakıyorum deyip bir daha oyun moyun oynamayacam.

Hiç yorum yok: