MAİL: Oyuncueposta@gmail.com - FACEBOOK: 724 Oyuncu - TWİTTER: Yokuz anam. Harikalar Tic. teması. Blogger tarafından desteklenmektedir.

13 Ocak 2012 Cuma

ÖN İNCELEME.: JAGGED ALLİANCE - BACK İN ACTİON


             
2012 yılında çıkacak oyunların listesini incelediğimde, Mass Effect, Bioshock gibi heyecanla beklenen oyunların arasında, X-com, Jagged Alliance gibi eski dostlarla da karşılaşmak bayağı hoşuma gitmişti. 90'lı yılları birlikte geçirdiğimiz (ki bana göre oyun dünyasının altın yıllarıdır) oyunların yeni çıkacak devam versiyonları, hep aklımın bir köşesinde. Ve bunlarla ilgili gelişmeleri fırsat oldukça takip ediyorum.

Jagged Alliance da benim zamanında saatlerce deliler gibi oynamasam da, her başına oturduğumda güzel bir tad alabildiğim, ara sıra sıkılınca dönüp tekrar kurduğum oyunlardandı. Şimdi Yeni versiyon geliyor. Jagged Alliance Back in Action. Bu da Diablo gibi asparagas haber değilse Şubat ayında piyasaya çıkacakmış. Oyun çıkmadan önce bize ne vaadediyor kısaca inceleyelim.

İnternet alemlerinde oyundan bahsederken çok sık JA2 HD deniyor. Böyle söyleyenleri pek de haksız bulmuyorum açıkçası. Çünkü Jagged Alliance 2 yi almışlar, grafikleri biraz rötüşlamışlar. (Öyle devrim falan beklemeyin ama. Hala modern çağın çok gerisinde gibi hissettim ben.) Oyun mantığı, klasik turn-based oynanış, senaryo, sanırım kullanacağımız karakterlere kadar, JA2'nin aynısı.

Konuşulan tek bir yenilik var. Ona da Plan&Go sistemi adını vermişler. Peki neymiş bu? Anladığım kadarıyla şuna benzer bir işleyişi olacak. Oyunda, görevlerden önce bir harekat planı yapacağız. Herkesin hareketlerini, nerede siper alacağını, yerleşip diğerlerini beklemesini falan önceden planlıyoruz. Sonra adamlarımızı, haritalardaki güvenli bölgelerde, eski sistem turn-base kontrol ediyoruz. Ne zaman düşmanla karşılaşılıyor, sıcak temasa giriliyor, o zaman oynanış real-time a dönüyor.

Bir de dikkatimi çeken şey, matah bi iş yapmış gibi 40 mercenary 70 weapon bilmemne diye böbürlenmeleri ama 2012 yılında çıkaracakları oyuna hala zahmet edip multiplayer modu eklememeleri. Halbuki Multi JA oynamanın başka hiç bir oyundan alınamayacak hakikaten efsane bir tadı olurdu. (Aslında mantıksız geliyo multi olmaması, uykusuzluktan gördüklerim beynime gitmiyo mu acaba diyorum, dönüp dönüp bidaha bakıyorum, ama yok abi işte, valla yok)

Sanırım oyunu çıkarırken amaçladıkları, evindeki eski Cdsi çizilenlere yenisini alma fırsatı vermek. Dikkate değecek bir iş yok gibi ortada. Neyse bi çıksın bir daha bakarız, eğer bakmaya değer bi oyun olursa..

Hiç yorum yok: